Hotel BLOOM! luidt nieuw tijdperk vergaderen in

Onder een fresco van wel 145 m2 beschikt Hotel Bloom vandaag over een gloednieuwe Experience Floor. Je kan er kennis maken met het nieuwe vergaderen, waarin artistieke inspiratie en easy-going ontmoeten centraal staan.

“Deze investering past perfect binnen de visie van Hotel BLOOM! als creatief art-hotel en is een belangrijke blijk van vertrouwen in de toekomst van de Brusselse horeca,” zegt Caroline Tjeerde, general manager van Hotel BLOOM!

Als bedrijven en organisaties niét via het internet vergaderen, dan moet de ervaring bijzonder zijn. Hotel BLOOM! weet dat kunst en uitgekiend design vergaderen productiever maken. “We merken dat de zwaarste crisisjaren achter ons liggen. Organisatoren nemen niet langer genoegen met grijze muren, een beamer en saaie sandwiches en koffie tijdens de pauze. Ze zijn op zoek naar unieke ervaringen,” weet Tjeerde. Bij het nieuwe vergaderen ligt de nadruk dan ook op het aanbieden van een unieke ervaring en het ontspannen ontmoeten, dat wordt mogelijk gemaakt door excellente technische faciliteiten in een inspirerende omgeving. Hotel BLOOM! was er als eerste bij om kunst en design in haar slaapkamers te integreren. Nu past het hotel dezelfde visie toe op haar vergaderruimtes. Onderzoek van de Exeter University’s School of Psychology toont aan dat kunst een belangrijke impact heeft op de werkethiek en motivatie bij meer dan 80% procent van de mensen. Ongeveer de helft van de respondenten geeft aan dat kunst de creativiteit stimuleert. Gemiddeld 70% procent erkent ook het belang van kunst voor een gezonde stressbeheersing.

Foto: Daniel Osorio

Belangrijke blijk van vertrouwen na loodzwaar jaar voor hotelsector

Dat de aanslagen een belangrijke impact hebben op de hotelsector in Brussel, staat buiten kijf. Veel hotels hebben het momenteel nog altijd erg moeilijk. Hotel BLOOM! blijft investeren en wil de heropleving van de hotelsector aangrijpen om hun klanten de nieuwste innovaties voor te schotelen. Deze investering kon dan ook op geen beter moment komen. “Na de aanslagen zagen we een duidelijke terugval in het aantal overnachtingen, terwijl Brussel ’s werelds tweede stad is voor internationale congressen. Hotel BLOOM! heeft vertrouwen in haar visie en heeft er voor gekozen te blijven investeren in deze stad en in onze infrastructuur,” zegt Caroline Tjeerde, general manager Hotel Bloom. 

Grootste fresco in Brussels Hotel

Voor het fresco werd beroep gedaan op het talent van Lucien Roux en Antoine Lortie Laporte, alumni van de Academie Royale des Beaux Arts de Bruxelles. Het fresco – A Bird’s Eye view – grijpt terug naar de rijke Brusselse Art Nouveau-geschiedenis. “We geloven dat kunst de mensen die hier vergaderen zal inspireren. Het ontwerp en het thema zijn zo opgezet dat mensen out-of-the-box gaan denken en zo tot creatieve oplossingen komen,” stelt Lucien Roux, co-artiest van het fresco. Zijn collega, Antoine Lortie vult aan: “Creativiteit wordt in de businesswereld vaak stiefmoederlijk behandeld, omdat rendement alles overheerst. Nochtans betekenen creatieve beroepen vaak de toegevoegde waarde in een steeds meer geautomatiseerde wereld.”

De opening van de Experience Floor vormde het startschot voor de viering van het tienjarig bestaan van Hotel BLOOM! als kunsthotel.

www.hotelbloom.com

Foto: Daniel Osorio